טיסות מוזלות? נוהל חדש יכול לגרום להגברת התחרות

    קובי פינקלר No Comments on טיסות מוזלות? נוהל חדש יכול לגרום להגברת התחרות

    הסכם חדש יוכל להביא להגברת התחרות מה שייצור הוזלת מחירי הטיסות • במסגרת ההסכם: חברות תעופה יכולו להצטרף בתוך חודש אחד בלבד

    מטוס • אילוסטרציה צילום: יח"צ
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הסכם 'שמים פתוחים, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הודיע היום על אישור נוהל חדש עם משרדי המשפטים והחוץ המאפשר ליישם הסכמי תעופה עם מדינות שונות בעולם, בתוך חודש מיום חתימתן בראשי תיבות. הליך אשרור הסכמי תעופה בין מדינות לאחר חתימתם על ידי שני הצדדים, יכול להימשך כיום שנים רבות והווה עד כה, תנאי הכרחי ליישום ההסכם ולתחילת הטיסות של חברות התעופה.

    השר כץ ציין כי הנוהל החדש שנחתם מעמיד את ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם, "מדובר בבשורה של ממש, הן לנוסע הישראלי שייהנה מהוזלת מחירים נוספת ומהרחבת מגוון השירותים והן לחברות התעופה הישראליות, שתפתח בפניהן אפשרויות עסקיות רבות ומגוונות" הוסיף השר כץ.

    איסלנד תהיה המדינה הראשונה שעליה יחול הנוהל החדש. ביום ראשון הקרוב יגיש השר כץ לאישור הממשלה את הסכם התעופה, שנחתם בראשי תיבות בין ישראל לבין איסלנד דבר שיאפשר לראשונה להפעיל טיסות "Low Cost" בין ישראל לארצות הברית וקנדה דרך איסלנד. משרד התחבורה חתום כיום על הסכמי תעופה עם כ-70 מדינות בעולם. כ-25 הסכמים נוספים נמצאים כיום בהליכי אשרור שונים לאחר שנחתמו בין המדינות. הנוהל החדש שסוכם עם משרדי המשפטים והחוץ יחול על הסכמים אלה ויאפשר ליישם אותם בתוך חודש ימים.

    שר התחבורה הדגיש כי קיים קשר ישיר בין הגידול בהיצע הטיסות לבין הירידה במחירי כרטיסי הטיסה "אני נחוש להמשיך ולחתום על הסכמי תעופה נוספים ולהביא לישראל חברות תעופה נוספות, שיוזילו את מחירי הטיסה לצרכנים המקומיים ולתיירים" אמר כץ.

    יצוין כי בעקבות הסכם השמיים הפתוחים נרשמה ירידה של עשרות אחוזים במחירי כרטיסי הטיסה, לעשרות יעדים בעולם. ביעדים למזרח אירופה ירדו מחירי הטיסות ב-18%, ביעדים למערב אירופה ירדו המחירים בין 12-30%, לצפון אמריקה, המזרח הרחוק ואוסטרליה ירדו המחירים ב-20% וליעדים באפריקה ב-13%.



    0 תגובות